Asyaport Limanı



·  ASYAPORT, kuruluş planlaması olarak uluslararası transit liman (Ana Liman - Hub Port) olarak inşa edilmektedir. Tekirdağ Merkez, Barbaros Beldesi'ndeki inşaatın şantiye alt yapısı bitmiş, dolgu faaliyetlerine Nisan/2009 tarihinde başlanılmıştır.
·  Yatırım için Aralık/2009 tarihinde Teşvik belgesi alınmıştır.
·  İnşaata ait gerekli teknik izinler, onaylar ve müsaadeler alınmış, kullanma izni sözleşmesi imzalanmıştır.
·  Türkiye'de ilk defa olarak 1000 metre uzunluğunda silindirik yüzer dalgakıran uygulaması limanımızda gerçekleştirilecektir. Yüzer dalgakıran model deneyleri İstanbul Teknik Üniversitesi laboratuarlarında başarı ile tamamlanmıştır.
·  ASYAPORT projesinin yıllık kapasitesi 2 milyon 500 bin konteyner olup ilk işletme yılında 1 milyon konteyner kapasitesi ile hizmete başlayacaktır.
·  Bu kapasitenin yarısı olan 500.000 adet konteynerin boşaltma ve yüklemesi konusunda MSC (Mediterranean Shipping Company) ile anlaşma sağlanmıştır.
·  "Derin Deniz Konteyner Terminali" tanımlı ASYAPORT'un rıhtım uzunluğu toplam 2010 metre olup derinlikler -10 ile -20 metre arasında değişmektedir.
·  ASYAPORT Limanı, seçilen konumu ve kullanılacak vinçleri sayesinde çok büyük gemilere değil, daha dünya denizlerinde henüz sefer yapmaya başlayan ÇOK ÇOK BÜYÜK KONTEYNER GEMİLERİNE (Örneğin 13.000 TEU kapasiteli Super Post Panamax gemiler) hizmet verecek şekilde organize olmuştur.
·  ASYAPORT Limanı'ndan, Trakya'daki bütün sanayi bölgelerine ve İstanbul'a otoban, bölünmüş yollarla ulaşımın tamamlanmış olması ve Tekirdağ-Muratlı demiryolu kullanılarak orta balkanlara ve Avrupa'ya bağlantı kurulabilmesinin yanında küçük gemilerle bütün karadeniz limanlarına, körfez ve güney marmara sahillerine de ekonomik ve süratli olarak servis vermek mümkün olacaktır.
·  ASYAPORT Konteyner Limanı çalışmaya başladığında dünyanın bütün modern ve büyük limanlarında kullanılmaya başlanılan röntgen kontrollü gümrük işlemleri yapılacaktır.

·  ASYAPORT Liman inşaatında yaklaşık olarak;
  • 170.000 m3 denize dayanıklı yüksek kalitede beton kullanılacaktır. Bu kadar betonla 5000 adet 100 m2'lik apartman dairesi yapmak mümkündür
  • Yeni deprem yönetmeliğine ve kullanılacak devasa vinçlerin boyutlarına uygun olarak yapılan hesaplar neticesinde 31.000 ton çelik boru kullanılacak ve denize 33.000 metre kazık çakılacaktır. (Neredeyse Tekirdağ'dan Marmara Ereğlisi'ne kadar)
  • 10.000 ton inşaat demiri, 1.000 ton çeşitli çelik profil ve sac da yine inşaatta kullanılacaktır.
·  ASYAPORT Limanı'nda, çift konteyner elleçleyen 1.500 ton ağırlığında dev vinçler kullanılacaktır.
·  Bu vinçlerin çalışması için gereken enerji o kadar büyüktür ki bu ihtiyacı karşılamak üzere limana özel bir yüksek gerilim hattını çekilmesi gerekecektir. (İhtiyacın büyüklüğüne örnek vermek gerekirse; bölgede bulunan bütün tuğla fabrikalarının kurulu kapasitesinden daha büyük bir trafoya ihtiyaç vardır.)
·  Liman inşaatının ortalarına gelindiğinde bu özel vinçleri ve diğer ekipmanları kullanmak üzere kalifiye elemanlar alınacak ve bunlar yurt içinde ve yurt dışında eğitime gönderilecektir.
·  Türkiye'yi demiryolu ile Avrupa'ya bağlayan hattın temeli 14 Nisan 2007 tarihinde atılmış ve inşaat tamamlanma seviyesine gelmiştir.
·  Barbaros Belediyesi, ASYAPORT Limanı geri sahasında 5 milyon m2 alanı bacasız sanayi ve antrepo alanı olarak planlamış, 1/25.000 ölçekli çevre düzeni planlarında yer almasına çalışılmaktadır.
·  Devlet karayoluna bağlanmak üzere 30 metre genişliğindeki Liman yolu Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından projelendirilmiş ve planlar Barbaros Belediye Meclisi tarafından onaylanmıştır.

No comments:

Post a Comment